ALLES WAT JE ALTIJD AL WILDE WETEN OVER KORTINGSBONNEN
Je krijgt met je merk onvermijdelijk een flink aantal uitdagingen op je pad. Enkele daarvan kan je, door het gebruik van kortingsbonnen, moeiteloos het hoofd bieden.
• Groei van de verkoop
Het is glashelder: kortingen, groot of klein, verhogen de vraag naar jouw producten. En bijgevolg ook je omzetgroei. Met kortingsbonnen stimuleer je de verkoop van je merk aanzienlijk. In die mate zelfs dat promoties gemiddeld een verkooptoename van ongeveer 13% impliceren. Stof tot nadenken, denk je ook niet?
• Klantenbinding
Kortingsbonnen krikken de loyaliteit van je klanten op. Soms worden die zelfs echte brand lovers, omdat ze weten dat ze nu en dan zaakjes kunnen doen. Daarom keren ze regelmatig terug. Het begin van een duurzame relatie tussen je consument en je merk.
• Nieuwe klanten aantrekken
Heb je het idee dat het grote publiek nog niet vertrouwd is met je merk? En wil je daar dringend verandering in brengen? Overweeg dan zeker kortingsbonnen. Ze zullen potentiële klanten ertoe aanzetten jouw aanbod uit te testen.
• Concurrentievoordeel
De markt is competitief. Of je dat nu leuk vindt of niet. Met aantrekkelijke kortingen verleid je consumenten ertoe om jouw kamp te kiezen, in plaats van dat van je concurrent. Zo blijft je merk top of mind, en ook je marktaandeel zal er wel bij varen.
• Gegevensverzameling en -analyse
De activatie van kortingsbonnen levert waardevolle informatie op. Over het koopgedrag en de voorkeuren van je klanten bijvoorbeeld, maar ook hun demografische gegevens. Altijd met respect voor de GDPR-wetgeving uiteraard. De verzamelde data verschaffen je inzichten en vormen een welkome hulp bij het bepalen van je strategie.
• Bekendheid van nieuwe producten
Bij de introductie van nieuwkomers in het assortiment kunnen kortingsbonnen bijdragen aan de naamsbekendheid ervan. Door kortingen toe te kennen op nieuwe artikelen, worden consumenten geprikkeld om ze uit te proberen.
Het implementeren van een doeltreffende campagne gaat niet vanzelf. Het vergt toewijding en een uitgekiende planning om de gewenste resultaten te behalen. Belangrijk is vooral om de doelgroep, timing, distributiekanalen en de waarde van de kortingen zorgvuldig te selecteren. Enkel zo haal je het maximum uit je activatie.
HighCo DATA kan jou hierbij begeleiden. Neem contact met ons op, dan helpen we je graag verder.
Wat doen we?